Zranitelný zákazník

Kdo je zranitelný zákazník?

Zranitelný zákazník je osoba, která k udržení základních životních funkcí potřebuje nepřetržitý přístup k elektřině pro provoz speciálních zdravotnických přístrojů, například pro podporu dýchání. Pokud vy nebo někdo, o koho se staráte, tuto podporu potřebuje, najdete zde veškeré informace k zajištění chráněné dodávky energie.

Kdo může uplatnit práva zranitelného zákazníka?

Práva zranitelného zákazníka mohou využít osoby s roční spotřebou elektřiny do 30 MWh, které splňují jednu z následujících podmínek:

  • je zákazníkem s uzavřenou smlouvou na dodávku elektřiny a zároveň splňuje podmínky zranitelného zákazníka,
  • nebo má uzavřenou smlouvu na odběr elektřiny do místa, kde žije zranitelná osoba, která tuto ochranu potřebuje.

Jak postupovat pro získání chráněné dodávky elektřiny?

Lékařské potvrzení

Nezbytným dokumentem je lékařské potvrzení o splnění podmínek zranitelného zákazníka, které vystavuje praktický lékař. Tento dokument nesmí být starší než 2 roky a vyžadujeme ho také při každé změně odběrného místa. Musí obsahovat kromě základních údajů i informace o využívaném zařízení pro kompenzaci nebo terapii a potvrzení o skutečném bydlišti zranitelné osoby.
Formulář najdete zde.

Dohoda se zákazníkem

Dohoda mezi zranitelnou osobou a zákazníkem: Pokud smlouvu na dodávku elektřiny nemá uzavřenou přímo zranitelná osoba, ale jiný zákazník, je nutné, aby obě strany uzavřely písemnou dohodu, která se doručí spolu s lékařským potvrzením. Formulář této dohody je k dispozici na našich stránkách. Formulář najdete zde.

Doručení dokumentů

Dokumenty nám zašlete naskenované nebo ofocené na e-mail info@epet.cz.


Práva zranitelného zákazníka zahrnují:

  • Smlouva na dobu neurčitou: Pokud jste zůstali bez dodavatele elektřiny, můžete u nás uzavřít smlouvu o dodávce na dobu neurčitou, pokud se nacházíte v oblasti naší působnosti jako dodavatele poslední instance.
  • Pokračující dodávka po dobu 3 měsíců: V případě ukončení smlouvy vám dodáme elektřinu až po dobu 3 měsíců, pokud nemáte náhradního dodavatele.
  • Bezplatné upozornění na vypršení lékařského potvrzení: Dva měsíce před koncem platnosti potvrzení vás informujeme, abyste si stihli vyžádat nové.
  • Upozornění na přerušení dodávky: Budeme vás informovat o plánovaných omezeních či přerušeních dodávky nejméně 15 dní předem.
  • Bezplatné upomínky při neplnění platebních povinností: V případě, že by vám hrozilo ukončení smlouvy kvůli neplacení, budeme vás o této situaci informovat nejpozději 15 dní předem.

Díky těmto krokům a opatřením vám zajistíme potřebnou péči a ochranu jako zranitelnému zákazníkovi.

Potřebujete pomoc? Zavolejte nám nebo napište e-mail.

Zákaznická linka
255 707 099
e-mail
info@epet.cz
využijte
sekci podpora