Pravidla a kritéria
Chceme být féroví a transparentní, a proto se již nyní můžete podívat, jak bude probíhat samotné hodnocení přihlášených projektů. Přesné znění pravidel soutěže najdete zde.
Kritéria
EPET |
40% |
Kritéria |
Body |
Sympatie (propagační potenciál) |
|
Projekt na mě vůbec nepůsobí sympaticky a nepřitahuje mou pozornost; myslím, že by ani veřejnost nezaujal. |
0 - 3 body |
Projekt je pro mě spíše nesympatický a málo atraktivní; domnívám se, že by veřejnost moc nezaujal. |
4 - 6 bodů |
Projekt je pro mě sympatický a zaujal mě; věřím, že by zaujal i většinu lidí. |
7 - 9 bodů |
Projekt je pro mě velmi sympatický, vyvolává ve mně nadšení a pozitivní emoce; jsem přesvědčen, že by veřejnost nadchnul. |
10 - 12 bodů |
Zdůvodnění potřebnosti a popis problému |
|
Problém nebo zdůvodnění není popsané. |
0 - 3 body |
Zdůvodnění je slabé, problém je popsán povrchně. |
4 - 6 bodů |
Zdůvodnění je průměrné, problém je popsán dostatečně. |
7 - 9 bodů |
Zdůvodnění je přesvědčivé, problém je detailně popsán. |
10 - 12 bodů |
Udržitelnost (je to jednorázové, |
|
Projekt je jednorázový s krátkodobým efektem. |
0 - 3 body |
Projekt má střednědobý dopad (alespoň 1 rok). |
4 - 6 bodů |
Projekt je dlouhodobý (několik let) s trvalým efektem a vyžaduje velkou/častou údržbu. |
7 - 9 bodů |
Projekt je dlouhodobý (několik let) s trvalým efektem a vyžaduje malou údržbu. |
10 - 12 bodů |
Divoká karta - body, které může/nemusí hodnotitel dát projektu, který ho zaujal například dopadem, zapojením dětí atd. |
4 body |
TEREZA |
40% |
Kritéria |
Body |
Aktivní zapojení žáků do projektu |
|
Žáci se projektu téměř neúčastní; většinu práce odvedli dospělí nebo externí osoby, a žáci nebyli zapojeni do plánování ani realizace. |
0 - 1 bodů |
Žáci se zapojují jen minimálně; byli informováni o projektu, ale jejich účast byla omezená na malé úkoly. |
2 - 3 bodů |
Žáci se účastní některých fází projektu; podíleli se buď na plánování, nebo na realizaci, ale ne na obojím. |
4 - 6 bodů |
Žáci se aktivně zapojují do většiny fází projektu; podíleli se na průzkumu, plánování, realizaci i hodnocení. |
7 - 8 bodů |
Jaký problém chtějí žáci řešit a proč je trápí |
|
Žáci neuvádějí, jaký problém chtějí řešit, není jasné, o co v projektu jde. |
0 - 1 bodů |
Žáci zmínili nějaký problém, ale nevysvětlili, proč je to pro ně důležité nebo proč je to trápí. |
2 - 3 bodů |
Žáci popsali problém a naznačili, proč je to trápí; je vidět, že je to zajímá, ale mohli by to lépe vysvětlit. |
4 - 6 bodů |
Žáci jasně popsali problém a dobře vysvětlili, proč je to trápí; je zřejmé, proč si vybrali právě tento projekt. |
7 - 8 bodů |
Ekologický přínos projektu v tématu výzvy (VODA, ODPADY, ENERGIE) |
|
Projekt nepřináší žádné zlepšení ekologického stavu školy v uvedených tématech; jeho dopad je zanedbatelný nebo negativní. |
0 - 1 bodů |
Projekt má minimální ekologický přínos; zlepšení je malé a málo viditelné. |
2 - 3 bodů |
Projekt přináší určité zlepšení v ekologickém stavu školy; pozitivní dopad je znatelný, ale omezený. |
4 - 6 bodů |
Projekt významně zlepšuje ekologický stav školy v daném tématu; má jasný a měřitelný pozitivní dopad. |
7 - 8 bodů |
Plán činností |
|
Z plánu není jasné, jak budou projekt realizovat nebo jak vyřeší problém, kdo se zapojí ani kdy se to stane. |
0 - 1 bodů |
Plán činností obsahuje základní informace o aktivitách, které vedou k řešení problému, nejsou tam informace o termínech a zapojených osobách. |
2 - 3 bodů |
Plán činností jasně uvádí jednotlivé aktivity, které vedou k řešení problému a je z něj zřejmé, jak se bude realizovat i když tam některá z informací (termíny, osoby zodpovědné za jejich realizaci) chybí. |
4 - 6 bodů |
Plán činností detailně popisuje všechny aktivity, přesné termíny, zodpovědné osoby a případné zdroje. |
7 - 8 bodů |
Informování ostatních o projektu |
|
Žáci o projektu neřekli nikomu jinému ve škole. |
0 - 1 bodů |
Žáci se pokusili informovat pár spolužáků. |
2 - 3 bodů |
Žáci sdělili informace o projektu některým třídám nebo učitelům. |
4 - 6 bodů |
Žáci výborně informovali celou školu o projektu pomocí prezentací, nástěnek, plakátů nebo školního webu. |
7 - 8 bodů |
VEŘEJNOST |
20% |
Veřejnost vybírá 5 nejlepších z 10 projektů, které projdou sítem EPET a TEREZA. Výběr probíhá přes sociální sítě na základě krátkého videa od třídy. Pořadí projektů po konci hlasování určí počet bodů, které daný projekt získal od veřejnosti do celkového hodnocení. |
|
1. místo (nejvíc hlasů) |
20 bodů |
2. místo |
18 bodů |
3. místo |
16 bodů |
4. místo |
14 bodů |
5. místo |
12 bodů |
6. místo |
10 bodů |
7. místo |
8 bodů |
8. místo |
6 bodů |
9. místo |
4 body |
10. místo (nejméně hlasů) |
2 body |
Praktické informace o projektu
Potřebujete s něčím poradit?