Pravidla a kritéria

Chceme být féroví a transparentní, a proto se již nyní můžete podívat, jak bude probíhat samotné hodnocení přihlášených projektů. Přesné znění pravidel soutěže najdete zde.

Kritéria

EPET

40%

Kritéria

Body

Sympatie (propagační potenciál)

 

Projekt na mě vůbec nepůsobí sympaticky a nepřitahuje mou pozornost; myslím, že by ani veřejnost nezaujal.

0 - 3 body

Projekt je pro mě spíše nesympatický a málo atraktivní; domnívám se, že by veřejnost moc nezaujal.

4 - 6 bodů

Projekt je pro mě sympatický a zaujal mě; věřím, že by zaujal i většinu lidí.

7 - 9 bodů

Projekt je pro mě velmi sympatický, vyvolává ve mně nadšení a pozitivní emoce; jsem přesvědčen, že by veřejnost nadchnul.

10 - 12 bodů

Zdůvodnění potřebnosti a popis problému

 

Problém nebo zdůvodnění není popsané.

0 - 3 body

Zdůvodnění je slabé, problém je popsán povrchně.

4 - 6 bodů

Zdůvodnění je průměrné, problém je popsán dostatečně.

7 - 9 bodů

Zdůvodnění je přesvědčivé, problém je detailně popsán.

10 - 12 bodů

Udržitelnost (je to jednorázové,
dlouhodobé bez údržby, ...)

 

Projekt je jednorázový s krátkodobým efektem.

0 - 3 body

Projekt má střednědobý dopad (alespoň 1 rok).

4 - 6 bodů

Projekt je dlouhodobý (několik let) s trvalým efektem a vyžaduje velkou/častou údržbu.

7 - 9 bodů

Projekt je dlouhodobý (několik let) s trvalým efektem a vyžaduje malou údržbu.

10 - 12 bodů

Divoká karta - body, které může/nemusí hodnotitel dát projektu, který ho zaujal například dopadem, zapojením dětí atd.

4 body

TEREZA

40%

Kritéria

Body

Aktivní zapojení žáků do projektu

 

Žáci se projektu téměř neúčastní; většinu práce odvedli dospělí nebo externí osoby, a žáci nebyli zapojeni do plánování ani realizace.

0 - 1 bodů

Žáci se zapojují jen minimálně; byli informováni o projektu, ale jejich účast byla omezená na malé úkoly.

2 - 3 bodů

Žáci se účastní některých fází projektu; podíleli se buď na plánování, nebo na realizaci, ale ne na obojím.

4 - 6 bodů

Žáci se aktivně zapojují do většiny fází projektu; podíleli se na průzkumu, plánování, realizaci i hodnocení.

7 - 8 bodů

Jaký problém chtějí žáci řešit a proč je trápí

 

Žáci neuvádějí, jaký problém chtějí řešit, není jasné, o co v projektu jde.

0 - 1 bodů

Žáci zmínili nějaký problém, ale nevysvětlili, proč je to pro ně důležité nebo proč je to trápí.

2 - 3 bodů

Žáci popsali problém a naznačili, proč je to trápí; je vidět, že je to zajímá, ale mohli by to lépe vysvětlit.

4 - 6 bodů

Žáci jasně popsali problém a dobře vysvětlili, proč je to trápí; je zřejmé, proč si vybrali právě tento projekt.

7 - 8 bodů

Ekologický přínos projektu v tématu výzvy (VODA, ODPADY, ENERGIE)

 

Projekt nepřináší žádné zlepšení ekologického stavu školy v uvedených tématech; jeho dopad je zanedbatelný nebo negativní.

0 - 1 bodů

Projekt má minimální ekologický přínos; zlepšení je malé a málo viditelné.

2 - 3 bodů

Projekt přináší určité zlepšení v ekologickém stavu školy; pozitivní dopad je znatelný, ale omezený.

4 - 6 bodů

Projekt významně zlepšuje ekologický stav školy v daném tématu; má jasný a měřitelný pozitivní dopad.

7 - 8 bodů

Plán činností

 

Z plánu není jasné, jak budou projekt realizovat nebo jak vyřeší problém, kdo se zapojí ani kdy se to stane.

0 - 1 bodů

Plán činností obsahuje základní informace o aktivitách, které vedou k řešení problému, nejsou tam informace o termínech a zapojených osobách.

2 - 3 bodů

Plán činností jasně uvádí jednotlivé aktivity, které vedou k řešení problému a je z něj zřejmé, jak se bude realizovat i když tam některá z informací (termíny, osoby zodpovědné za jejich realizaci) chybí.

4 - 6 bodů

Plán činností detailně popisuje všechny aktivity, přesné termíny, zodpovědné osoby a případné zdroje.

7 - 8 bodů

Informování ostatních o projektu

 

Žáci o projektu neřekli nikomu jinému ve škole.

0 - 1 bodů

Žáci se pokusili informovat pár spolužáků.

2 - 3 bodů

Žáci sdělili informace o projektu některým třídám nebo učitelům.

4 - 6 bodů

Žáci výborně informovali celou školu o projektu pomocí prezentací, nástěnek, plakátů nebo školního webu.

7 - 8 bodů

VEŘEJNOST

20%

Veřejnost vybírá 5 nejlepších z 10 projektů, které projdou sítem EPET a TEREZA.

Výběr probíhá přes sociální sítě na základě krátkého videa od třídy.


Pořadí projektů po konci hlasování určí počet bodů, které daný projekt získal od veřejnosti do celkového hodnocení.

1. místo (nejvíc hlasů) 

20 bodů

2. místo

18 bodů

3. místo

16 bodů

4. místo

14 bodů

5. místo

12 bodů

6. místo

10 bodů

7. místo

8 bodů

8. místo

6 bodů

9. místo 

4 body

10. místo (nejméně hlasů)

2 body

Praktické informace o projektu

Potřebujete s něčím poradit?

Odborným garantemprojektu Objevitelé udržitelnosti je vždělávací centrum Tereza.
tereza_modra